Marknadsföring på kommunens infartsskyltar
För att marknadsföra varumärket Lidköping och det utbud av evenemang som ges i kommunen finns två digitala infartstavlor vid infarter från väg 184 och väg 44.
Möjlighet till exponering
All publicering på infartsskyltarna är kostnadsfri för att alla arrangörer ska ges samma möjlighet till exponering. Det går inte att köpa en exponering på skyltarna.
Kommunens Kontaktcenter ansvarar för uppdatering och produktion av bilder med budskap. De bedömer tillsammans med kommunens kommunikationsavdelning vilka budskap som ska marknadsföras på tavlorna. Evenemang som arrangeras av kommunens egna verksamheter och föreningar prioriteras före privata evenemang.
Krav för att evenemang ska kunna visas på skyltarna
- är av ett större allmänt intresse (evenemang endast för särskilt inbjudna kan bli aktuellt om evenemanget är av stort medialt intresse)
- stärker Lidköpings varumärke
- inte exponerar politiska eller religiösa budskap
- finns med i Destination Läckö-Kinnekulles evenemangskalender
Budskapens innehåll
- riktar sig till genomresande, besökare och kommuninvånare
- ska vara kort, enkelt och tydligt
- ska innehålla namnet på evenemanget, datum och månad (om möjligt, beroende på budskapets längd, även plats för evenemanget)
- bildbakgrunden ska ha koppling till evenemangets plats där detta är möjligt
- ska stärka varumärket Lidköping, såväl som plats som för kommunen som organisation
- kan vara kommunala utmärkelser, kris- och samhällsinformation
- kan vara gratulationer till tävlande i idrottsföreningar med anknytning till Lidköpings kommun
- får inte göra reklam för företag eller produkter (undantag är evenemang i Sparbanken Lidköping Arena som har egen profil)
- får inte innehålla telefonnummer eller webbadresser
- ska följa riktlinjer från Länsstyrelsen och Trafikverket
Anmäl ditt evenemang
Evenemang som vänder sig till en större publik kan anmälas till kommun@lidkoping.se
Publicerad:
Senast uppdaterad:
Sidansvarig: kommunstyrelsensverksamheter@lidkoping.se